facebook button
10 SPOSOBÓW NA POWRÓT DO FORMY PO ŚWIĘTACH - zdjęcie

10 SPOSOBÓW NA POWRÓT DO FORMY PO ŚWIĘTACH

Święta, święta i poświąteczne kilogramy? Jeszcze niedawno stoły uginały się od niekoniecznie zdrowych potraw. Cóż, trudno było się nie ugiąć pod ciężarem takich pokus. Jednak po zakończeniu ucztowania nadchodzi czas, żeby wyłożyć kawę na ławę i stanąć twarzą w twarz z konsekwencjami. Nie ma sensu karmić się wyrzutami sumienia. Zamiast tego lepiej sięgnąć po garść zdrowych zasad i jak najszybciej wprowadzić je w życie. 

 

 

Chwile słabości zdarzają się każdemu, a święta to czas, kiedy szczególnie jesteśmy narażeni na pokusy. Teraz należy zebrać siły i wrócić do formy. Jak odpowiednio strawić następstwa świętowania? Jak wesprzeć układ trawienny? Jak przyspieszyć metabolizm? Jak sprawnie wdrożyć zdrowy tryb życia? Poznajcie 10 sposobów!

 

1. Nie stosuj głodówki!

Nie popadaj ze skrajności w skrajność. Jeśli ostatnie dni wypełnione były obżarstwem, a żołądek wypełniony był po brzegi ciężkostrawnymi daniami, to nagłe ograniczenie jedzenia poniżej racjonalnego minimum, może być bardzo niezdrowe. Dlatego zamiast się głodzić, lepiej... 

 

2. ... postaw na zdrowe oczyszczenie.

Czyli rozsądny DETOKS. Czysty zysk mogą przynieść także oczyszczające koktajle. Chcesz wiedzieć, jak wycisnąć to, co najlepsze? Przeczytaj TEN artykuł i poznaj skuteczne przepisy. 

 

3. Zacznij dzień od szklanki wody z cytryną.

Najważniejsze, żeby dobrze zacząć. Woda z cytryną to same korzyści! Usprawnia trawienie, przyspiesza, metabolizm, pomaga oczyścić wątrobę z toksyn, wspiera pracę jelit i wiele innych. Jednak oprócz wody z cytryną...

 

4. ...pij odpowiednią ilość wody.

Nie lejemy wody! Dostarczanie odpowiedniej ilości płynów jest bardzo istotne dla zdrowego funkcjonownia organizmu. Dokładna dawka zależy od masy ciała, jednak specjaliści zalecają stosowanie zasady 8x8, która oznacza picie szklanki wody 8 razy dziennie.

 

5. Zadbaj o układ trawienny 

Ciężko Ci strawić poświąteczne konsekwencje? Zadbaj o swój układ trawienny. Zobacz, co pomoże Ci uregulować jego pracę. 

źródło: https://dietetykpro.pl/

 

6. Jedz 4-5 posiłków dziennie.

Dodaj do swojego codziennego menu odpowiednią ilość posiłków, a wynik będzie z pewnością pozytywny!

7. Ogranicz kaloryczność posiłków.

Oprócz dodawania odpowiedniej ilości posiłków do jadłospisu, warto też... odjąć trochę kaloryczności spożywanym daniom. Postaw na potrawy uboższe w kalorie, bogate za to o odpowiednią ilość składników odżywczych. 

8. Wprowadź odpowiednią dawkę zdrowego ruchu.

Ruch to zdrowie! Dlatego warto ruszyć ze zdrowymi nawykami nie tylko w jadłospisie. Rower, bieganie, spacery, siłownia, fitness. Wybierz, co odpowiada Ci najbardziej i wystartuj jak najszybciej. Meta może być bliżej, niż Ci się wydaje. 

 

 

9.  Jedz więcej warzyw.

Odpowiednia porcja warzyw to podstawa zdrowej diety. Dlatego zadbaj o solidne fundamenty i dodawaj warzywa do codziennych posiłków.

 

10. Przyprawiaj.

Przypraw swoją dietę nie tylko o bogaty smak, ale też o cenne właściwości. Pikantne przyprawy pobudzają organizm do produkcji kwasów trawiennych oraz pomagają szybciej osiągnąć poczucie sytości. Wiele korzyści przynosi też stosowanie innych ziół i dodatków. 

 

 

Jak widać, powrót do formy po świętach nie jest tak trudny, jak mogłoby się wydawać. Ufff... od razu czujesz się lżej, prawda? Teraz jeszcze tylko trochę pracy nad sobą, a efekty będą warte świętowania!

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS