facebook button
UNIKASZ JEDZENIA W UPALNE DNI? - zdjęcie

UNIKASZ JEDZENIA W UPALNE DNI?

Ostatnie, letnie tygodnie są dla nas bardzo męczące, temperatura przekracza granice możliwości, ale na pewno nie granice Państwa. Tak naprawdę nie ma znaczenia czy mieszkasz we Wrocławiu, w Katowicach, Gdańsku czy Zamościu. Upał dopada nas wszystkich i niestety większości z nas odbiera również...apetyt!

 

Jeśli zastanawiasz się po jakie produkty warto sięgać, gdy doskwiera skwar – koniecznie przeczytaj nasz artykuł. Będziesz zaskoczony jak dowiesz się czego należy unikać, a jakie produkty powinny znaleźć się w Twojej codziennej diecie!

DIETETYCY ALARMUJĄ!

 

Dietetycy ostrzegają, aby w upale nie zapominać o stałym nawadnianiu organizmu oraz regularnym jedzeniu. Wysokie temperatury powodują osłabienie organizmu oraz są przyczyną zmęczenia. Głodzenie się jeszcze bardziej potęguję skutki uboczne wysokich temperatur. Ważne jest, aby w trakcie upalnych dni wybierać produkty, które dodają energii, ale też nie powodują, że jesteśmy ospali i czujemy się ociężali.

 

Lato to niekoniecznie czas gulaszu, rozgrzewających zup czy gorących dań. Przygotowując posiłki warto postawić na dary matki natury czyli świeże owoce i warzywa, które można jeść surowe lub dodawać do kanapek, sałatek lub dań grillowanych oraz gotowanych. Ciekawostką jest, że korzystnie na organizm wpływa również spożywanie jogurtów naturalnych, które działają orzeźwiająco. Poleca się również przygotowanie różnorodnych odmian zimnych zup, tzw. chłodników, które nie tylko ochłodzą organizm i ugaszą pragnienie, ale dostarczą do organizmu cenne witaminy, minerały oraz błonnik.

 

Szefowie kuchni popularnych restauracji zwracają uwagę, aby unikać smażonych potraw z wykorzystaniem otwartego ognia. Dietetycy namawiają również, aby spożywać posiłki na tarasie lub w innym miejscu, ale z wykorzystaniem świeżego powietrza. Jest to celowy zabieg, dzięki któremu nie stracimy apetytu, a jedzenie nabierze  jeszcze lepszego smaku. 

 

 

NAWADNIAJ ORGANIZM...OWOCAMI 

 

Prawdą jest, że musimy zadbać o regularne nawadnianie organizmu. Jest to najważniejszy punkt dobrze zbilansowanej diety. Lekarze i specjaliści do spraw żywienia zwracają uwagę, aby nie ulec reklamom i nie wybierać słodzonych napoi. Ilość cukru zawarta w sokach czy gazowanych napojach nie wpływa korzystnie na organizm. Ważne: spożywane napoje powinny mieć temperaturę pokojową. Przypominają również, że nawadnianie organizmu to nie tylko efekt picia płynów. Żywność również dostarcza wodę, dlatego warto sięgać po owoce i warzywa, które zawierają jej jak najwięcej. Trafionym przykładem są: arbuz, nektaryny, pomarańcze, melon, brzoskwinie, morele, ogórki, pomidory. 

 

foto: freepik.com

 

 

JAK MIĘSO TO...CHUDE

 

Dietetycy nie namawiają do całkowitego rezygnowania z dań mięsnych, dlatego jeśli jesteś miłośnikiem grilla sięgaj po kurczaka, indyka lub ryby. Chude mięso sprawdzi się w czasie upalnych dni o wiele bardziej, niż uwielbiana przez Polaków karkówka czy kiełbasa z grilla. 

 

POSTAW NA SAŁATKI

 

Lato to okres, kiedy jesteśmy najbardziej narażeni na wysokokaloryczne dania. Budki z zapiekankami, frytkami i innymi daniami typu fast food są przyczyną dodatkowych kilogramów, a w połączeniu z upałem sprawiają, że miewamy gorszy nastrój. Dlatego latem warto postawić na przygotowywanie lekkich sałatek na bazie warzyw i owoców, nasion strączkowych, ryb i lekkich dodatków. Kiedy temperatura przekracza 25 stopni zapomnij o ciężkich sosach i majonezie – sięgnij lepiej po oliwę oraz cytrynę i przygotuj domowy sos vinegrette. Poczujesz się lekko i zapomnisz o doskwierającym upale.  

 

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS