facebook button
BIEGANIE: SPOSÓB NA ZDROWIE I SZCZĘŚCIE - zdjęcie

BIEGANIE: SPOSÓB NA ZDROWIE I SZCZĘŚCIE

Każdy z nas wie, że bieganie to świetny sposób na kształtowanie sylwetki, ale nie wszyscy wiedzą, że dodatkowo może zapobiec otyłości, cukrzycy typu 2, chorobom serca, wysokiemu ciśnieniu, a nawet udarowi. Co więcej – naukowcy odkryli, że ten rodzaj aktywności poprawia jakość życia emocjonalnego, a nawet może sprawić, że będziemy dłużej żyć. 

 

Jeśli uważasz, że bieganie nie jest Twoją ulubioną formą ćwiczeń, mamy nadzieję, że po zapoznaniu się z naszym artykułem, postawisz jedną nogę przed drugą i zaczniesz gonić te niesamowite korzyści płynące z biegania. 

 

MOCNE SERCE

Z przeprowadzonych badań wynika, że bieganie nawet przy niskich prędkościach, od 5 do 10 minut dziennie realnie wpływa na obniżenie ryzyka zachorowań na choroby serca, wzmacnia układ sercowo - naczyniowy. Naukowcy z Amerykańskiego Kolegium Kardiologii dowiedli, że biegacze mogą żyć dłużej dzięki wzmocnieniu pracy serca. 

 

BĘDZIESZ SZCZĘŚLIWY

Jeśli masz do czynienia z jakąkolwiek aktywnością fizyczną – to wiesz, że ruch ma wpływ na poprawę nastroju. W opublikowanym przez naukowców raporcie z dziedziny medycyny i nauki w sporcie wynika, że nawet pojedyncza sesja ćwiczeń, ok. 30 min. chodzenia na bieżni natychmiast poprawia nastrój osób cierpiących na depresję. Te same badania potwierdzają, że ćwiczenia pomagają w zmniejszeniu lęków i niepotrzebnego stresu, poprawiają jakość snu i zwiększają koncentrację, a sam efekt lepszego samopoczucia jest odczuwalny przez długi czas po zakończeniu treningu. 

 

SPRAWNE STAWY

Przeprowadzone badania z dziedziny sportu potwierdzają, że prawie 100 000 biegaczy jest mniej narażonych na zapalenie kości i stawów oraz zachorowań na zwyrodnienia stawów kolanowych. 

 

              

 

POPRAWA KONDYCJI 

Bieganie to skuteczny sposób spalania kalorii, ale nie wszyscy wiedzą, że w trakcie biegania otrzymują dodatkowy bonus w postaci tzw. „after burn” czyli kalorii spalanych po wysiłku fizycznym. Bieganie to także skuteczna poprawa kondycji oraz wzmocnienie układu odpornościowego. 

 

ŻYJ DŁUŻEJ

Obszerne badania opublikowane w magazynie „Medicine” pokazują, że osoby, które postawiły na bieganie żyją znacznie dłużej. Dokładnie wymienili, że byli palacze przedłużyli sobie życie o ponad 4 lata, a osoby z chorobami serca o prawie 5 lat. 

 

MEDYTACJA

Wielu miłośników biegania potwierdza, że ten rodzaj aktywności to nie tylko ruch, ale również moment medytacji, myślenia i rozwiązywania problemów. To idealny trening dla ciała i duszy.

 

Podsumowując, w dzisiejszym artykule obalamy największy mit mówiący o tym, że bieganie można albo kochać, albo nienawidzić. To nieprawda. Do biegania można się przyzwyczaić, najważniejsze jest, aby wybrać dla siebie odpowiednie tempo.

Bieganie jest dla wszystkich i wpływa bardzo korzystnie na zdrowie poprawiając nie tylko naszą sylwetkę, ale również nastrój.

 

foto: freepik.com

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS