facebook button
WZMOCNIJ SERCE...DIETĄ! - zdjęcie

WZMOCNIJ SERCE...DIETĄ!

Stosowanie zdrowej i zbilansowanej diety może skutecznie zmniejszyć ryzyko zachorowań na choroby układu krążenia, udar mózgu, a nawet może uchronić przed zawałem serca! Które produkty są dobre dla serca? Jakie jeszcze niewielkie zmiany mogą wzmocnić Twoje serce? Tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu!

 

OWIES I JĘCZMIEŃ 

Ze względu na sporą zawartość rozpuszczalnego błonnika zwanego beta-glukanem, który skutecznie reguluje poziom cholesterolu, spożywanie produktów owsianych bądź jęczmiennych wpływa korzystnie na pracę serca i ochroni przed zachorowaniem na choroby sercowo – naczyniowe. 

Badania pokazują, że spożywanie 3 gram tego rodzaju błonnika każdego dnia, może obniżyć poziom złego cholesterolu nawet o 10%! Sprawdzonym sposobem na włączenie produktów pełnoziarnistych do codziennego menu jest np. jedzenie owsianki na śniadanie, która działa jak „gąbka” w przewodzie pokarmowym i wchłania zły cholesterol. Bardzo ważna kwestia: należy unikać owsianek typu instant, które zawierają dużą ilość cukru. Inne dobre dla serca produkty pełnoziarniste to makarony oraz pieczywo. Wybierając tego rodzaju produkty warto jest zwrócić szczególną uwagę na ich kolor – to właśnie te ciemniejszej barwy są zdrowsze niż te białe i starannie oczyszczone. 

 

ŁOSOŚ I INNE TŁUSTE RYBY

Olej z ryb, zwłaszcza kwasy tłuszczowe omega – 3 są niezbędne do utrzymania zdrowego serca. Oznacza to, że tłuste ryby takie jak łosoś, tuńczyk, makrela, śledź, sardynki są podstawowymi składnikami odpowiedniej diety dla serca. Stanowią również główny element diety śródziemnomorskiej, która może zmniejszyć ryzyko zawału serca oraz udaru mózgu. Niestety bardzo często dzieje się tak, że sposób w jaki przygotowujemy ryby sprawia, że zdrowe jedzenie staje się niezdrowym. Zaleca się, by ryby gotować, piec w piekarniku,  grillować, a niekoniecznie smażyć na niezdrowym tłuszczu. 

 

foto: dietetykpro

 

CIEMNE, ZIELONE LIŚCIE

Zielona sałata, szpinak, jarmuż i inne zielone warzywa liściaste są bogate w witaminy A, C, E, K, i zawierają przeciwutleniacze, które wpływają korzystnie na prawidłową pracę serca. Dodatkowo zawierają cenne pokłady wapnia, magnezu oraz potasu, które są niezbędne dla utrzymania zdrowego serca, a także dla prawidłowego ciśnienia krwi. 

 

ORZECHY I NASIONA

Nasiona i orzechy są bogate w potas, magnez i inne minerały, które skutecznie obniżają wysokie ciśnienie krwi. Ich regularne spożywanie ma również wpływ na utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu. Ważna informacja: orzechy mają bardzo cenny wpływ na organizm, ale mają również jedną wadę: są wysokokaloryczne, dlatego osoby będące na dietach odchudzających powinny spożywać je z umiarem.

 

AWOKADO I OLIWA

Badanie opublikowane w czasopiśmie Journal of American Heart Association wykazało, że awokado i jego składniki odżywcze regulują ciśnienie, a także mają wpływ na utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu. W swoim codziennym menu warto zadbać o oliwę z oliwek, która jest bogata w jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które wpływają korzystnie na pracę serca i ogólne funkcjonowanie organizmu.

 

foto: dietetykpro

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS