facebook button
ZDROWO I SEZONOWO W MAJU - zdjęcie

ZDROWO I SEZONOWO W MAJU

Wiosna na dobre zawitała! Jakie sezonowe warzywa i owoce królują na bazarach w maju? Oto lista zdrowych produktów, które można kupić i zjeść w tym miesiącu. Dowiedz się, dlaczego warto po nie sięgać. 

Warzywa są podstawą codziennej diety, dlatego warto wybrać te najlepszej jakości. Kupujcie  sezonowe warzywa, które nie są importowane. Poniżej przegląd tych najzdrowszych. 

 

Sałata rzymska- Jest  niskokaloryczna, bogata w kwas foliowy. Najlepiej smakuje jako główny składnik w sałatce ze względu na swój delikatny, orzechowy smak. 

Kalarepa- To cenne źródło witaminy C oraz błonnika pokarmowego. Wykazuje właściwości przeciwnowotworowe. Korzystnie działa na układ krwionośny.

Szparagi- Są roślinnym źródłem białka oraz steroli. Ze względu na dobre źródło kwasu foliowego zalecane są dla kobiet w ciąży. Wykazują właściwości odmładzające.

 

Maj to sezon na zdrowe i smaczne owoce, które są bombą witaminową. Tak jak warzywa, są podstawą piramidy żywieniowej, dlatego jedzcie je jak najczęściej. Warto zamienić słodką, niezdrową przekąskę na świeżą garść czereśni lub koktajl truskawkowy. 

 

Agrest- Pozytywnie wpływa na zdrowie, chroni układ krwionośny i obniża cholesterol. Jest bogatym źródłem luteiny, która zapobiega chorobom wzroku, dodatkowo witamin z grupy B, C,E,A oraz  magnezu. Owoce są niskokaloryczne i zawierają błonnik, który poprawia pracę jelit. 

 

Truskawki- Są bogate w witaminy z grupy B oraz K,E, C. Zawierają w swoim składzie składniki mineralne takie jak żelazo, magnez, wapń. Wykazują właściwości antywirusowe, bakteriobójcze, wspomagają układ odpornościowy. Podczas zakupów należy zwracać uwagę czy owoce są dojrzałe i świeże. Najlepiej jeść je na surowo bez dodatku cukru czy bitej śmietany. 

 

Czereśnie- Są bogatym źródłem jodu. Wykazują właściwości przeciwzapalne i zawierają dużo polifenoli. Polecane są dla kobiet w ciąży lub osobom chorujących na anemię ze względu na dużą zawartość żelaza. 

 

Zbilansowana dieta powinna być bogata w świeże, sezonowe owoce i warzywa.  Zawierają one cenne witaminy i składniki odżywcze, które korzystnie wpływają na nasze zdrowie, a dodatkowo są najlepszym wyborem na zdrowy i smaczny posiłek. 

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS