facebook button
LATO TO CZAS FASOLKI, BOBU, JEŻYN I AGRESTU! - zdjęcie

LATO TO CZAS FASOLKI, BOBU, JEŻYN I AGRESTU!

Lipiec to miesiąc, który zadziwia sporą ilością dobrodziejstw. Stragany uginają się pod świeżymi warzywami i owocami. Oto lista niektórych, z masy sezonowych produktów, które kupimy w tym miesiącu w lokalnym warzywniaku, na bazarku lub zerwiemy prosto z ogródka. Warto przybliżyć także ich pozytywny wpływ na nasze zdrowie.

 

Warzywa

 

Bób - zawiera dużą ilość błonnika pokarmowego oraz niską zawartość tłuszczu. Może zagościć w diecie osoby pragnącej schudnąć lub takiej, która ceni sobie prawidłowo zbilansowaną dietę. Ponadto charakteryzuje go znaczna ilość magnezu, żelaza i miedzi.

Fasolka szparagowa – dobre źródło witamin i składników odżywczych. Zielone ziarna fasolki zawierają flawonoidy (silne przeciwutleniacze). Ponadto fasolka bogata jest w witaminy A, C, E oraz kwas foliowy. 

Pomidory – wpływają na poprawienie odporności, zapobiegają miażdżycy i zawałom, a dzięki zawartości witamin A i E wykazują właściwości upiększające. Dzięki wysokiej zawartości potasu działają moczopędnie, przez co wpływają na obniżenie ciśnienia krwi.

Cukinia – niskokaloryczne i lekkostrawne warzywo, zawierające spore ilości witaminy A, C, oraz witamin z grupy B. Cukinia działa alkalizująco, zapobiega zakwaszeniu organizmu. Ponadto, powinni spożywać ją wszyscy, którzy mają problemy z żołądkiem lub cierpią na zgagę.

 

Owoce

 

Jeżyny – dzięki obecności antocyjanów, błonnika i witaminy C jeżyny wspomagają pracę układu krążenia. To owoce, które dzięki fitoestrogenom (naturalnie występujące estrogeny roślinne) pomagają łagodzić objawy PMS i menopauzy.

Wiśnie – dobre źródło witamin: A, C oraz B12, a także minerałów takich jak miedź, mangan i potas. Warto wiedzieć, że 100g tych owoców wystarcza, aby pokryć 50% dziennego zapotrzebowania na witaminę A. Wspomagają pracę serca, są niskokaloryczne, dzięki czemu można spożywać je na diecie odchudzającej.

Agrest – wspomaga trawienie, koi nerwy i jest skarbnicą luteiny, wspomagającej pracę wzroku. Agrest znalazł także zastosowanie w kosmetyce, ponieważ zawiera spore ilości witaminy A i C. Jest niskokaloryczny i pomaga zachować równowagę kwasowo-zasadową. 

Brzoskwinie – sycą i gaszą pragnienie. Są dobrym źródłem witamin A, C, E oraz potasu i miedzi. Wykazują pozytywny wpływ na włosy, skórę i paznokcie oraz wspomagają i regulują pracę jelit. 

Mimo, że wymienione warzywa i owoce w supermarketach dostępne są przez cały rok, to gdy rozpoczyna się ich pora są o wiele smaczniejsze i charakteryzują się wyższą wartością odżywczą. 

 

 

foto: freepik.com

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS