facebook button
POSKROMIĆ PRZEZIĘBIENIE… DIETĄ! - zdjęcie

POSKROMIĆ PRZEZIĘBIENIE… DIETĄ!

Powszechnie wiadomo, że jesień to sezon przeziębień. Niektóre produkty posiadają właściwości, które wspierają nasz organizm podczas walki z chorobą. Odpowiednia dieta może złagodzić niektóre objawy przeziębienia, a nawet pomóc w szybszym leczeniu. Które produkty pomagają w powrocie do zdrowia? Zapraszamy do lektury.

Dlaczego dieta jest ważna podczas przeziębienia? 

Kiedy dopadnie Cię przeziębienie i organizm walczy z infekcją nie należy obciążać go ciężkim oraz trudnym do strawienia jedzeniem, dlatego wybór odpowiedniego pożywienia w czasie choroby jest tak ważny. Istnieje wiele produktów spożywczych i posiłków, które mogą wzmocnić układ odpornościowy oraz takich, które łagodzą objawy przeziębienia, gdy już nas dopadnie. 

 

Co należy uwzględnić w diecie?

1. Produkty bogate w witaminę A

Witamina A jest ważna dla utrzymania silnego układu odpornościowego i wzmacniania błon śluzowych, więc przy przeziębieniu warto sięgać po żywność, która zawiera najwięcej tego składnika. O których produktach mowa? Słodkie ziemniaki, marchew, kabaczek czy szpinak będą bardzo dobrym wyborem. 100 gramów batatów pokrywa w całości dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę!

 

2. Produkty bogate w witaminę C

Należy wybierać produkty obfitujące w witaminę C, ponieważ ta utrudnia przenikanie drobnoustrojów przez błony śluzowe. Do codziennego jadłospisu należy więc dodać takie produkty jak: truskawki, brokuły, paprykę czy pomidory. Owoce cytrusowe (pomarańcze, cytryny, grejpfruty i limonki) są szczególnie bogate w witaminę C zawierają flawonoidy, które mogą pomóc wzmocnić układ odpornościowy. Są również świetne do przyspieszenia regeneracji organizmu po chorobie.

foto: Freepik.com

 

3. Czosnek i cebula

Te dwa warzywa wykazują działanie przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybicze. W przeprowadzonych badaniach wykazano, że osoby przyjmujące czosnek nie tylko rzadziej chorowały, ale ich przeziębienie trwało średnio o 3 dni krócej niż w grupie placebo! Warto spożywać wymienione warzywa, ponieważ dodatkowo stymulują pracę układu odpornościowego.

 

4. Miód

Z przeprowadzonych badań wynika, że miód ma silne działanie przeciwbakteryjne. Z tego powodu już w starożytności był używany do opatrunków ran! Miód jest doskonałym produktem leczniczym w sytuacji, gdy pojawia się ból gardła spowodowany infekcją bakteryjną. Należy jednak pamiętać, że aby miód zachował swoje zdrowotne i lecznicze właściwości powinno się dodawać go do ciepłej, a nie gorącej herbaty lub wody!

foto: Freepik.com

 

5. Woda kokosowa

W czasie przeziębienia niezwykle ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu, szczególnie gdy towarzyszy mu gorączka lub pocenie się. Dlaczego? Może to spowodować utratę dużej ilości wody i elektrolitów. Woda koksowa to słodki i aromatyczny napój, zawierający glukozę i elektrolity potrzebne do nawodnienia organizmu, powoduje również mniejszy dyskomfort w żołądku niż podobne napoje.

 

6. Awokado

Awokado przepełnione jest witaminami i minerałami. Ze względu na zawartość zdrowych tłuszczów (zwłaszcza kwas oleinowy) pomaga zmniejszyć stan zapalny.

 

7. Ryby

Tłuste ryby, bogate w kwasy tłuszczowe omega 3, w tym śledź, makrela, łosoś, sardynki i tuńczyk, pomagają zwalczyć stany zapalne w organizmie, zmniejszają nasilenie objawów przeziębienia, a także łagodzą ból.

 

foto: Freepik.com

 

Odpoczynek, prawidłowe odżywiania i odpowiednie nawodnienie to jedne z najważniejszych rzeczy, które należy zrobić, aby poczuć się lepiej i szybciej odzyskać zdrowie. Spożywanie wyżej wymienionych produktów może wspierać układ odpornościowy organizmu i pomóc złagodzić niektóre objawy przeziębienia. Jeśli nie macie pomysłu na dania z wykorzystaniem tych produktów, podsyłamy kilka sprawdzonych przepisów!

 

PIECZONY ŁOSOŚ W MARYNACIE MIODOWO-IMBIROWEJ

DELIKATNA ZUPA KREM Z BATATÓW

SAŁATKA Z AWOKADO I PIECZONYCH BATATÓW

SMOOTHIE Z PIECZONYCH BATATÓW I MIGDAŁÓW

 SAŁATKA AWOKADO-GREJPFRUT

SAŁATKA Z PIECZONĄ MARCHEWKĄ, PĘCZAKIEM, FETĄ I CZARNYMI OLIWKAMI

ROZGRZEWAJĄCY KOKTAJL POMARAŃCZOWY

 

 

foto: Freepik.com

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS