facebook button
3..2..1...NORDIC WALKING! - zdjęcie

3..2..1...NORDIC WALKING!

Jeśli lubisz spędzać czas na świeżym powietrzu i chcesz przy tym zadbać o swoją kondycję mam dla Ciebie idealną propozycję – Nordic Walking to sztuka chodzenia, dzięki której wzmocnisz swoje  mięśnie, spalisz kalorie, zadbasz o postawę, podreperujesz układ odpornościowy oraz rozluźnisz wszystkie napięte partie ciała.

Marsz wraz z profesjonalnymi kijami przypomina odrobinę narciarstwo biegowe, ale nie wymaga specjalnych szkoleń czy treningów. Wystarczy zaznajomić się z obsługą sprzętu (dwa kije) oraz synchronicznie się poruszać. Marko Kantaneva z Finlandii jest twórcą tej formy treningu. Jako nauczyciel wychowania fizycznego rozpoczął swoje prace badawcze związane z metodą chodzenia w oparciu o kijki. 

Kantaneva analizował szczegółowo każdy krok swoich uczniów, dzięki temu opanował do perfekcji sztukę Nordic Walking, która dziś jest popularna na całym świecie. W naszym kraju powstała organizacja związana z ta dziedziną sportu Polska Federacja Nordic Walking (PFNW)

Uprawianie Nordic Walking nie powoduje kontuzji i jest to forma skierowana do wszystkich osób. Nie ma znaczenia wiek czy dolegliwości, które Tobie dolegają. Osoby otyłe mogą szybko zauważyć korzyści jakie daje Nordic Walking, podczas godzinnego marszu można spalić do 700 kcal. Jedynie osoby, które są po wypadku lub mają za sobą pewne urazy powinny dla bezpieczeństwa skonsultować się z lekarzem.

 

 

 

Z medycznego punktu widzenia Nordic Walking to same zalety. Przede wszystkim przebywanie na świeżym powietrzu maksymalnie dotlenia nasz umysł. Marsz w oparciu o kijki odciąża stawy oraz ma wpływ na wyprostowaną postawę ciała. Badania wskazują również, że Nordic Walking poprawia krążenie, układ oddechowy oraz prace serca. Podczas marszu oprócz intensywnej pracy nóg zaangażowane są również górne partie ciała.

Nordic Walking jest atrakcyjną alternatywą w porównaniu do innych dziedzin sportowych. Nie wymaga od nas czasu związanego z przygotowaniem tak jak treningi na siłowni czy w klubach fitness. Niepotrzebna jest rozgrzewka, ani fachowe porady trenerów. Jedynie na początku warto zaznajomić się z metodą najlepszego chodzenia.

W internecie jest wiele filmików instruktażowych, a także są liczne fora na których każdy miłośnik marszu chętnie udzieli wielu cennych informacji, oraz doradzi na jakie elementy najlepiej zwrócić uwagę. Nordic Walking to bezpieczny i nowatorski sposób pracy wszystkich mięśni, bez ich obciążania. To idealne rozwiązanie dla osób, które niechętnie spędzają czas w zatłoczonych siłowniach. To dziedzina sportu, w której bezpośredni kontakt z naturą wpływa kojąco na nasz umysł. Podczas marszu odprężasz się, wdychasz świeże powietrze i masz świadomość że pracujesz nad swoją kondycją i dążysz do idealnej formy.

Uprawianie Nordic Walking nie jest kosztowne, jedynie na początku należy kupić kijki, które muszą być dopasowane do wzrostu. Najlepiej takie z wymiennymi końcówkami, które dopasowujesz do podłoża po którym maszerujesz. Dodatkowo można dokupić rękawiczki, które chronią dłonie. Najważniejszym elementem związanym z tą dyscypliną jest obuwie. Trening jest związany ściśle z naszymi stopami, dlatego należy o nie zadbać w sposób szczególny. 

 

 

 

foto:pinterest.com

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS