facebook button
BĄDŹ PIĘKNY I GŁADKI… WYBIERZ OWSIANE PŁATKI - zdjęcie

BĄDŹ PIĘKNY I GŁADKI… WYBIERZ OWSIANE PŁATKI

W świecie dietetyki mówi się, że owies należy do najzdrowszych ziaren na ziemi. Dlaczego? Na pewno jest źródłem wielu cennych składników odżywczych w tym witamin, minerałów, błonnika, a nawet przeciwutleniaczy. Badania wykazały również, że spożywanie owsa i produktów pochodnych jest skuteczne przy redukcji masy ciała, regulacji poziomu cukru i zmniejsza ryzyko zachorowań na choroby serca.

Jakie są jeszcze korzyści zdrowotne wynikające z regularnego spożywania płatków owsianych?

 

Moc witamin i minerałów

Przede wszystkim owies jest bardzo pożywny, jest doskonałym źródłem węglowodanów i błonnika, zawiera również sporą ilość białka i zdrowego tłuszczu. W tych niewielkich ziarnach znaleźć można również mangan, fosfor, magnez, miedź, żelazo, cynk, witaminę B1, mniejsze ilości wapnia oraz potasu. 

Owies dostarcza do organizmu cenne przeciwutleniacze i korzystne związki roślinne zwane polifenolami. Jaki wpływ na nasze zdrowie mają przeciwutleniacze? Przede wszystkim pomagają obniżyć poziom wysokiego ciśnienia krwi, ponadto działają przeciwzapalnie. 

 

Mocne serce

Jedzenie płatków owsianych może pomóc obniżyć poziom złego cholesterolu, a to z kolei może uchronić przed chorobami serca. Inne badania wskazują, że dieta bogata w owies może poprawić kontrolę cukru we krwi. 

 

 

źródło: dietetykpro

 

Dobra Energia

Ciekawostką jest, że spożywanie produktów bogatych w owies dodaje energii! Badanie przeprowadzone w 2013 roku w Stanach Zjednoczonych i opublikowane w „International Journal of Sport Nutrition and Exercise” wykazało, że jedzenie płatków np. 3 godziny przed aktywnością fizyczną zapewnia znacznie lepszą wytrzymałość, dzięki powolnemu, kompleksowemu trawieniu węglowodanów. 

 

Dobre dla skóry

Okazuje się, że owies, a konkretnie regularne spożywanie płatków owsianych działa łagodząco na podrażnienia skóry. Według amerykańskiej Akademii Dermatologii i licznych badań, płatki owsiane są w stanie znormalizować pH skóry. Jest to jeden z powodów, dlaczego dieta osób zmagających się z problemami skórnymi, takimi jak trądzik czy łuszczyca opiera się właśnie o różnorodne owsianki. 

 

Znikające kilogramy

Owies jest integralną częścią każdej redukcyjnej diety. Dlaczego tak się dzieje? Jedzenie płatków lub otrębów owsianych powoduje, że uczucie sytości wzrasta i hamuje gwałtowne łaknienie. Jest to zasługa m.in. obecności błonnika rozpuszczalnego. Ponadto ten rodzaj błonnika skutecznie walczy z problem zaparć.

 

Jak zadbać o to, aby płatki owsiane znalazły się w Twoim codziennym menu?

 

Istnieje mnóstwo ciekawych przepisów z wykorzystaniem tych ziaren, ale największą popularnością cieszy się znana na całym świecie...owsianka. Oto kilka zdrowych przepisów na owsianki i nie tylko. Smacznego! 

płatki owsiane z warzywami

 

domowe mleko owsiane

 

ciasteczka owsiane z marchewką

 

płatki owsiane z suszonymi owocami

 

owsianka z musem malinowym

 

owsianka z jajkiem sadzonym

 

batony bananowo - owsiane

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS