facebook button
CELUJĄCE ŚNIADANIA - zdjęcie

CELUJĄCE ŚNIADANIA

Rok szkolny tuż tuż i przed rodzicami odwieczny problem, co przygotować dziecku na drugie śniadanie. Szkolna kanapka to oklepany, ale szybki do przygotowania posiłek. Oczywiście można ją urozmaicić, ale można też pójść w zupełnie inną stronę. Oto kilka pomysłów na przepyszne drugie śniadanie, które będzie nie tylko smaczne, ale też zachęcające.

Bananowo-owsiane ciasteczka

 

 

Dwa banany rozgniatamy na gładką masę, dodajemy pół łyżeczki cynamonu lub kakao oraz 70 g płatków owsianych. Mieszamy i formujemy ciasteczka na blaszce pokrytej papierem do pieczenia, pieczemy ok. 15 minut w 180°C. Aby urozmaicić przepis można dodać ulubione bakalie dziecka: orzechy, migdały, nasiona słonecznika czy żurawinę. Takie ciasteczka to doskonałe źródło energii, dzięki płatkom owsianym dostarczamy węglowodanów złożonych. A oprócz tego dostarczamy błonnik, witaminy B1 i B6 oraz żelazo. Banany jako owoce zawierają naturalne cukry: glukozę i fruktozę (glukoza to paliwo do pracy mózgu!); ponadto potas i magnez, które wpływają na procesy uczenia się. Do tego sok owocowy lub warzywny i pożywne śniadanie do szkoły gotowe!

 

Owocowe albo warzywne naleśniki

 

 

Naleśniki to świetna propozycja na drugie śniadanie. Tradycyjne naleśniki przygotujemy z mąki, jajek, mleka, odrobiny wody. Przy słodkiej wersji farszu, do ciasta można dodać kakao. Wnętrze naleśników to nie tylko biały ser czy dżem. Można również przyrządzić świeży mus owocowy z malin, borówek czy truskawek – propozycja wersji na słodko. Inne rozwiązanie to farsz warzywny. Można wykorzystać ulubione warzywa dziecka (cukinię, dynię, brokuły, szpinak, pomidory). Same naleśniki dostarczą dziecku dawkę energetycznych węglowodanów, a dodane owoce lub warzywa będą stanowić doskonałe źródło witamin m.in. A, C, z grupy B oraz składników mineralnych (potasu, magnezu, cynku, fosforu). Podobnym pomysłem są również racuchy. Jabłka można zastąpić dowolnymi owocami (np. bananami, kiwi, brzoskwiniami). Do tego jogurt naturalny i smaczne drugie śniadanie zostało skompletowane.

 

Kolorowe sałatki

 

 

Jeśli chodzi o sałatki to na pewno każdy z nas ma swoją ulubioną. Wystarczy sięgnąć po sałatę rzymską, lodową czy masłową, soczyste pomidory, świeże ogórki, rzodkiewkę, kukurydzę i brokuły czy awokado. Można dodać podsmażoną i pokrojoną w paski pierś z kurczaka lub dodać tuńczyka albo jajko. W sałatce może znaleźć się też ryż, kasza czy makaron. Dlaczego? Te produkty podniosą kaloryczność posiłku i na długo dostarczą energii. Do tego proste przyprawy, takie jak bazylia, oregano, sól, pieprz i odrobina oliwy do urozmaicenia smaku. Sałatki to niesamowite źródło różnorodnych witamin i mikroelementów. A dodatek kurczaka czy ryby podniesie wartość odżywczą i wzbogaci sałatkę w pełnowartościowe białko.

 

Twarożek wiosenny

 

 

Bardzo prosty pomysł: ser biały wymieszany z jogurtem naturalnym z dodatkiem ulubionych przypraw i wzbogacony warzywami! Warto sięgnąć po pomidorki koktajlowe, zielone ogórki, rzodkiewki i szczypiorek. Do twarożku pasuje też wędzony łosoś. W tym zestawie znajdziemy źródło białka (ser) oraz dawkę witamin i składników mineralnych. Możemy również dodać pełnoziarniste pieczywo jako źródło węglowodanów.

 

Przypominamy, że śniadanie to jeden z ważniejszych posiłków w ciągu całego dnia, dlatego zachęcamy do skorzystania z naszych propozycji na smaczne i zdrowe śniadania dla Twojego dziecka. Potrzebujesz więcej inspiracji? Koniecznie sprawdź też:

https://dietetykpro.pl/przepis/14/frittata-z-warzywami/

https://dietetykpro.pl/przepis/19/batony-musli/

https://dietetykpro.pl/przepis/22/salatka-brokulowa-z-jajkiem/

https://dietetykpro.pl/przepis/41/hummus/

https://dietetykpro.pl/przepis/67/serek-wiejski-z-owocami/

https://dietetykpro.pl/przepis/148/norweska-salatka-z-makreli/

https://dietetykpro.pl/przepis/154/salatka-libanska/

https://dietetykpro.pl/przepis/191/salatka-z-kaszy-gryczanej/

https://dietetykpro.pl/przepis/789/batoniki-orzechowo-daktylowe/

https://dietetykpro.pl/przepis/387/kanapka-z-twarozkiem-i-warzywami/

https://dietetykpro.pl/przepis/1055/kanapki-z-awokado-ogorkiem-i-szczypiorkiem/

https://dietetykpro.pl/przepis/1063/kanapki-z-pasta-cukiniowo-rzodkiewkowa-i-szynka/

https://dietetykpro.pl/przepis/1067/kanapki-z-pasta-z-jajek/ 

 

foto pinterest.com

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS