facebook button
WRZESIEŃ MIESIĄCEM ŚLIWKI - zdjęcie

WRZESIEŃ MIESIĄCEM ŚLIWKI

Pomimo, że są niewielkich rozmiarów to z przeprowadzanych badań wynika, że mają ogromny wpływ na nasze zdrowie. W czym tkwi zdrowotny sekret śliwek? Dietetycy zgodnie potwierdzają, że wszystkie warzywa i owoce, które mają fioletowy kolor są zbawienne dla naszego organizmu i mogą uchronić nas nie tylko przed otyłością, ale również przed innymi chorobami przewlekłymi. 

W dzisiejszym artykule przyjrzymy się z bliska tym soczystym owocom, które występują w różnych odmianach.

CO Z TĄ ŚLIWKĄ?

Śliwka rośnie na drzewach liściastych, które mają około 10-15 cm wysokości. W zależności  od gatunku, jej skórka może mieć różne odcienie w brawach fioletu. Śliwka jest niezastąpioną towarzyszką w kuchni, można ją wykorzystać do przygotowania różnorodnych dniach: od słodkich, poprzez kwaśne i gorzkie. Idealnie nadaje się do ciast, jest magicznym dodatkiem do dań mięsnych, a swoją sławę zawdzięcza popularnym w Polsce powidłom oraz knedlom. 

 

DUŻO WITAMIN

Śliwkę charakteryzuje wysoka zawartość cennych składników odżywczych, w tym witaminy A, C, K, jest również dobrym źródłem witamin z grupy B oraz potasu, fosforu, magnezu, żelaza, wapnia i cynku. Śliwki dostarczają do organizmu również błonnik i są bardzo często zalecane przy dietach odchudzających ze względu na niską kaloryczność. 

 

                 

 

WŁAŚCIWOŚCI ZDROWOTNE

Śliwki zawierają szereg przeciwutleniaczy, które chronią organizm i zapobiegają przed uszkodzeniami wywołanymi przez wolne rodniki. Dodatkowo przeciwutleniacze skutecznie walczą ze stresem oksydacyjnym. 

 

Śliwki są również doceniane w leczeniu otyłości, ponieważ ich spożywanie jest pomocne w walce z otyłością ze względu na obecność związków bioaktywnych takich jak flawonoidy, które mają pozytywny wpływ na stabilizację poziomu cholesterolu i cukru  oraz chronią przed chorobami sercowo- naczyniowymi. Te niewielkie owoce zajmują również ważne miejsce w planowaniu żywienia przy problemach z trawieniem – jako dobre źródło błonnika mają korzystny wpływ na układ pokarmowy. Śliwki są również znane z naturalnego środka przeczyszczającego, dlatego powinno się je spożywać przy problemach z zaparciami. 

Śliwka to owoc wielozadaniowy, ponieważ skutecznie chroni organizm przed osteoporozą, wzmacnia kości i zapobiega utracie masy kostnej, która jest spowodowana pewnymi niedoborami. 

 

                                                   

 

Badania wykazują, że śliwki bardzo korzystnie wpływają również na funkcje poznawcze organizmu, układ nerwowy oraz skutecznie chronią przed chorobami takimi jak Alzheimer oraz Parkinson. Nie wszyscy też wiedzą o tym, że regularne spożywanie śliwek pomaga w płynności przepływu krwi w tętnicach co zapobiega zaburzeniom serca oraz miażdżycy i zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia udaru mózgu. 

 

foto: pinterest.com

 

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS