facebook button
DLACZEGO NIE CHUDNĘ, CZYLI NAJCZĘSTSZE BŁĘDY - zdjęcie

DLACZEGO NIE CHUDNĘ, CZYLI NAJCZĘSTSZE BŁĘDY

Utrata wagi może wydawać się bardzo trudna i dla niejednych jest to wręcz niemożliwy do zdobycia cel. Niektórzy tłumaczą, że mimo prawidłowego podejścia do zrzucania zbędnych kilogramów to i tak nadal ich waga nie spada, a czasami mają wrażenie, że nawet zyskali kilka dodatkowych kilogramów. Dlaczego tak się dzieje? Oto najczęściej popełniane błędy przy odchudzaniu. 

1. Koncentracja tylko na ważeniu 

Bardzo często osoby będące na diecie narzekają, że nie tracą wystarczająco dużo wagi, pomimo wiernego trzymania się swojej diety. Niestety, ale codzienne ważenie się i analizowanie swojej wagi nie jest najlepszym sposobem oraz motywacją, zwłaszcza, że w organizmie występuje nadmiar wody, a osoby, które podczas odchudzania prowadzą aktywny tryb życia zaczynają swój tłuszcz spalać w tkankę mięśniową. Zamiast ważenie dietetycy oraz trenerzy zalecają, aby mierzyć swoją talię i inne partie ciała (tak! Metr krawiecki wystarczy) lub można robić sobie zdjęcia swojej sylwetki (nie częściej niż raz w miesiącu), dzięki temu zmiany w wyglądzie będą bardziej zauważalne. Kolejny ważny wątek dotyczący błędów podczas odchudzania: nie można być dla siebie zbyt surowym.

 

2. Nieodpowiednia liczba kalorii

Bycie na diecie sprawia, że jedzenie jest wrogiem, a nie źródłem pożywienia i dobrego samopoczucia. Najpopularniejszą na całym świecie dietą jest ta z efektem jojo, która jest bardzo szkodliwa dla zdrowia. Dlaczego? Jeśli nagle ( w drastyczny sposób ) zmniejszysz ilość spożywanego jedzenia, automatycznie spowolnisz przemianę materii i Twój organizm zacznie magazynować więcej energii. Najważniejsza wskazówka: jeśli chcesz nie tylko osiągnąć, ale też utrzymać odpowiednią masę ciała, potrzebujesz zrównoważonej, prawidłowo zbilansowanej diety z uwzględnieniem odpowiedniej ilości mikro i makroskładników – po to, aby uchronić się przed zachorowaniem na różnorodne choroby i utrzymać dobre samopoczucie i nastrój. Bez wątpienia taką dietę otrzymasz od dietetyka i specjalisty zajmującego się żywieniem. Po przeprowadzeniu wywiadu żywieniowego, dokładnej analizie i dokonaniu najważniejszych obliczeń będzie dokładnie wiedział jaki plan żywienia będzie dla Ciebie najlepszy.

 

                            

 

3. Nie ćwiczysz lub ćwiczysz za dużo

Jeśli nie ćwiczysz w ogóle, a ograniczasz jedynie kaloryczność swoich posiłków to jedno jest pewne: na pewno spowalniasz swój metabolizm. Z drugiej strony: jeśli ćwiczysz nadmiernie i nie dbasz o odpowiednie zapotrzebowanie kaloryczne – doprowadzasz swój organizm do osłabienia i narażasz się na złapanie częstszych infekcji. Próba „zmuszenia” ciała do spalania większej ilości kalorii niż jest to możliwe nie jest ani skuteczne, ani zdrowe. Jest to kolejne potwierdzenie na to, że prawidłowo dobraną dietę oraz plan treningowy jest w stanie zapewnić jedynie Dietetyk oraz specjalista. 

 

4. Sięganie po produkty light

Wybór produktów o niskiej zawartości tłuszczu (obniżona kaloryczność) są przez większość osób uważane za najlepszy sposób na zrzucenie wagi, a w rzeczywistości regularne jedzenie takich produktów może przynieść odwrotny skutek. Dlaczego? Nie wszyscy wiedzą, że produkty typu „light” zawierają znacznie więcej cukru w porównaniu do tych tradycyjnych. Powód jest prosty: chodzi o wzmocnienie smaku. W efekcie końcowym zamiast czuć się nasyconym, produkty light spowodują, że będziesz jeszcze bardziej głodny. 

 

foto: pinterest.com

 

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS