facebook button
ŚNIADANIE O MOCY KAWY - zdjęcie

ŚNIADANIE O MOCY KAWY

Poranki bywają trudne, zwłaszcza te na początku tygodnia. Większość z nas nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez filiżanki lub kubka mocnej kawy. Regularne picie kawy ma swoje plusy i minusy – dlatego, jeśli czujecie, że powinniście zmniejszyć picie małej czarnej – mamy dla Was listę produktów, które obudzą Cię szybciej niż łyk kawy. Jesteście gotowi? To zaczynamy!

 

JABŁKA

Każdy z nas słyszał, że „ jedno jabłko dziennie trzyma lekarza z daleka ode mnie”. Jest to prawda, a dodatkowo jabłka mają pozytywny wpływ na nasze samopoczucie. Działają pobudzająco i hamują uczucie senności. Dzięki zawartości naturalnego cukru są świetnym sposobem na obudzenie – nawet lepszym niż kawa. Z przeprowadzonych badań wynika, że zjedzenie jabłka w porannych godzinach jest bardzo pomocne przed egzaminami – wpływa korzystnie na pracę mózgu i naszą koncentrację.

 

JAJA

Ilość białka zawarta w jajkach spowoduje, że gdy na śniadanie zjesz takie ugotowane na twardo lub popularną jajecznicę – od razu poczujesz przypływ energii i z przyjemnością rozpoczniesz swój dzień! Dla zwiększenia pobudzenia, wielu dietetyków zaleca, aby na śniadanie spożywać potrawy białkowo – tłuszczowe, dlatego bez problemu do jajecznej potrawy możesz dodać np. awokado, które zawiera zdrowe tłuszcze – ok. 70 % tłuszczów ogółem stanowią właśnie jednonienasycone kwasy tłuszczowe. 

 

 

OWSIANKA

Krąży wiele opinii dotyczących spożywania węglowodanów na śniadanie, tylko nie wszyscy wiedzą, że dotyczą one spożywania węglowodanów prostych czyli chodzi dokładnie o to, aby unikać słodkich babeczek na pierwszy posiłek, zaraz po przebudzeniu. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, kiedy nasze śniadanie będzie zawierało pyszną owsiankę podaną np. ze świeżymi owocami. Ten rodzaj potrawy doda nam energii, a dzięki obecności błonnika będziemy czuć się syto przez większość dnia. 

 

MIÓD

Jest zdrowszy od słodzików oraz białego cukru, słodszy niż brązowy cukier. Miód zawiera naturalne cukry, dlatego jeśli poszukujesz rano energii lepiej dodaj łyżeczkę miodu do tostów lub owsianki niż masz wypić kubek mocnej kawy.  

 

PRZYPRAWY 

To prawda: przyprawy nie są jedzeniem, ale kiedy dodasz niektóre z nich do swoich ulubionych potraw momentalnie poczujesz przypływ energii i napędzisz do działania swój metabolizm. Konkretnie poleca się dodawania takich przypraw jak cynamon, kminek, papryka oraz pieprz. 

 

< powrót do listy aktualności
Dietdoctor

Copyright © DietDoctor 2016. All rights reserved.

Graphics & Code SMARTHEADS