Ok, zamknij

Aktualności

PRZYJMUJESZ LEKI LUB SUPLEMENTY? UWAŻAJ CZYM JE POPIJASZ!

PRZYJMUJESZ LEKI LUB SUPLEMENTY? UWAŻAJ CZYM JE POPIJASZ!

Producenci leków i suplementów diety zamieszczają na opakowaniach jedynie informacje o tym, że środek „należy popić odpowiednią ilością płynu”. Takie sformułowanie nie gwarantuje w żaden sposób powodzenia w kuracji ani jej bezpieczeństwa. Jaki płyn nie będzie wpływał na wchłanianie i działanie medykamentu, a którego lepiej unikać?

Czytaj więcej
STAN ZAPALNY? ZWALCZ GO DIETĄ!

STAN ZAPALNY? ZWALCZ GO DIETĄ!

Przede wszystkim należy zatrzymać się i pomyśleć o sobie i swoim zdrowiu. Odpoczynek, unikanie stresu i dobry, spokojny sen to najlepsze formy regeneracji organizmu. Czy na pewno wystarczające, by uchronić się przed chorobami i towarzyszącym im stanom zapalnym? Należy zmienić nawyki żywieniowe i wprowadzić do diety produkty o właściwościach przeciwzapalnych. Po które warto sięgnąć?

Czytaj więcej
MELATONINA NA ZDROWY I SPOKOJNY SEN

MELATONINA NA ZDROWY I SPOKOJNY SEN

Hormon ciemności, hormon snu – tak inaczej nazywana jest melatonina. Wydzielana głównie po zapadnięciu zmroku i produkowana w szyszynce, której stężenie zmienia się w zależności od pory dnia. Jej niewielkie ilości wytwarza również szpik, siatkówka oka oraz jelita. Im bliżej godziny snu, tym poziom melatoniny we krwi stopniowo wzrasta, odczuwa się coraz większą senność, aż dochodzi do zaśnięcia. Najwyższe stężenie osiąga o północy, które trwa, aż do godziny trzeciej nad ranem.

Czytaj więcej
DIETA DLA SENIORA

DIETA DLA SENIORA

Przestrzeganie zasad zbilansowanej diety jest istotne dla naszego zdrowia i znacząco wpływa na jego kondycję. Z uwagi na coraz większą liczbę osób starszych w naszym społeczeństwie, specjaliści z Instytutu Żywności i Żywienia opracowali zalecenia dla seniorów, które w prosty sposób wyrażają zasady prawidłowego żywienia i stylu życia.

Czytaj więcej
KOLOROWA DIETA WZMOCNI TWOJĄ ODPORNOŚĆ!

KOLOROWA DIETA WZMOCNI TWOJĄ ODPORNOŚĆ!

Okres jesienno-zimowy i koronawirus przenoszący się drogą kropelkową, to prawdziwy sprawdzian dla układu immunologicznego. W jaki sposób naturalnie można zwiększyć swoją odporność? Dlaczego prawidłowo zbilansowana dieta może w tym pomóc? Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
DIETA W NADCIŚNIENIU TĘTNICZYM

DIETA W NADCIŚNIENIU TĘTNICZYM

Jednym z najważniejszych aspektów w profilaktyce i zapobieganiu wysokiemu ciśnieniu krwi, jest stosowania diety DASH. Jej zasady są bardzo proste: jedz więcej owoców, warzyw i niskotłuszczowych produktów mlecznych. Ogranicz spożycie produktów bogatych w tłuszcze nasycone, cholesterol i tłuszcze trans. Wybieraj produkty pełnoziarniste, ryby i drób. Ogranicz spożycie sodu, słodyczy, słodkich napojów i czerwonych mięs. Czy wiesz, że w badaniach naukowych osoby stosujące dietę DASH obniżyły ciśnienie krwi w ciągu 2 tygodni? Więcej o diecie DASH przeczytasz w dzisiejszym artykule. 

Czytaj więcej
PROSTA REZERWACJA KONSULTACJI ONLINE I INNYCH OFEROWANYCH USŁUG

PROSTA REZERWACJA KONSULTACJI ONLINE I INNYCH OFEROWANYCH USŁUG

Obecna sytuacja w kraju sprawiła, że stacjonarne gabinety dietetyczne zostały zamknięte. Wielu dietetyków zdecydowało się na konsultacje z pacjentami, wykorzystując różne kanały społecznościowe. Dzięki DietDoctor, najnowocześniejszemu i wielofunkcyjnemu kalendarzowi wizyt online, pacjenci mogą umawiać się na internetowe wizyty nie wychodząc z domu! Większe zyski i oszczędność czasu podczas home office, to tylko niektóre z korzyści, jakie niesie ze sobą obecność w rankingu! Jeśli zastanawiasz się, jakie zmiany pojawiły się i jak pacjenci mogą rezerwować wizyty za pośrednictwem kalendarza online – koniecznie przeczytaj dzisiejszy artykuł!

Czytaj więcej
ZAKWASZENIE ORGANIZMU - PRAWDA CZY MIT?

ZAKWASZENIE ORGANIZMU - PRAWDA CZY MIT?

Jesteś zmęczony i osłabiony? Narzekasz na stan swoich włosów skóry i paznokci? Masz nadprogramowe kilogramy, których nie może się pozbyć? Diagnoza może być następująca: zakwaszenie organizmu! Tak może pomyśleć każdy mieszkaniec Warszawy, Katowic czy Gdańska słuchając reklam suplementów diety.

Czytaj więcej