Ok, zamknij

Aktualności

SPOSÓB NA BEZSENNOŚĆ

SPOSÓB NA BEZSENNOŚĆ

Często nie zdajemy sobie sprawy, jak istotne znaczenie dla zachowania zdrowia ma dobry sen. Dostępne źródła wskazują na występowanie ponad 100 rodzajów jego zaburzeń! Jednym z nich jest bezsenność. Przyczyny jej występowania mogą być różne, zazwyczaj są powiązane ze złymi nawykami, nieprawidłowo zbilansowaną dietą i warunkami, w których śpimy. Zatem, jak radzić sobie z bezsennością i jakie znaczenie w walce z nią ma odpowiednie żywienie? Zapraszamy do lektury.

Czytaj więcej
3..2..1...NORDIC WALKING!

3..2..1...NORDIC WALKING!

Jeśli lubisz spędzać czas na świeżym powietrzu i chcesz przy tym zadbać o swoją kondycję mamy dla Ciebie idealną propozycję – Nordic Walking. To sztuka chodzenia, dzięki której wzmocnisz swoje mięśnie, spalisz kalorie, zadbasz o postawę, podreperujesz układ odpornościowy oraz rozluźnisz wszystkie napięte partie ciała. Jeżeli Nordic Walking kojarzy Ci się z jesienią życia, to jesteś w błędzie. Ta niesamowita forma aktywności idealnie sprawdzi się w każdej grupie wiekowej. Zanim pobiegniesz do sklepu po kijki, przeczytaj najważniejsze informacje o tym sporcie. 

Czytaj więcej
CZAS NA ROWER!

CZAS NA ROWER!

Dookoła czuć wiosnę. Dzień staje się coraz dłuższy, a ulice zapełniają się wielbicielami dwóch kółek. Jazda na rowerze to nie tylko przyjemność, ale także… wiele korzyści zdrowotnych!  Dlaczego zatem warto jeździć na rowerze? Jak ten rodzaj aktywności wpływa na nasze samopoczucie? Więcej cennych informacji znajdziecie w poniższym artykule.        

Czytaj więcej
WPŁYW SELENU NA TWÓJ ORGANIZM

WPŁYW SELENU NA TWÓJ ORGANIZM

Selen jest niezwykle ważnym minerałem dla ludzkiego organizmu, ponieważ zwiększa odporność, bierze udział w aktywności przeciwutleniającej, która chroni przed uszkodzeniem wolnych rodników i stanem zapalnym, odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu zdrowego metabolizmu.Według badań spożywanie odpowiedniej ilości selenu wykazuje działanie przeciwwirusowe, jest niezbędne dla prawidłowej płodności u kobiet, a także zmniejsza ryzyko chorób nowotworowych, autoimmunologicznych, a także chorób tarczycy. Naukowcy zauważyli również, że prawidłowa ilość selenu może również chronić przed upośledzeniem funkcji poznawczych i astmą – jednak dla 100 % potwierdzenia tej tezy potrzebna jest kontynuacja badań.    

Czytaj więcej
WZMOCNIJ SERCE...DIETĄ!

WZMOCNIJ SERCE...DIETĄ!

Stosowanie zdrowej i zbilansowanej diety może skutecznie zmniejszyć ryzyko zachorowań na choroby układu krążenia, a nawet może uchronić przed zawałem serca! Które produkty są dobre dla serca? Jakie jeszcze niewielkie zmiany w diecie mogą wzmocnić Twoje serce? Tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu!

Czytaj więcej
DIETA NA STANY ZAPALNE

DIETA NA STANY ZAPALNE

Mówi się, że najlepszy sposób na zmniejszenie stanów zapalnych w Twoim organizmie znajduje się w Twojej…lodówce. Co to jest i na czym polega dieta przeciwzapalna? Po które produkty warto sięgać, a których należy unikać? I kiedy najlepiej stosować dietę przeciwzapalną? Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
POSKROMIĆ PRZEZIĘBIENIE… DIETĄ!

POSKROMIĆ PRZEZIĘBIENIE… DIETĄ!

Powszechnie wiadomo, że jesień to sezon przeziębień, zachorowań na grypę i ogólnego osłabienia odporności. Niektóre produkty posiadają właściwości, które wspierają nasz organizm podczas walki z chorobą i mogą być szczególnie przydatne w tym czasie. Odpowiednia dieta może złagodzić niektóre objawy przeziębienia, a nawet pomóc w szybszym leczeniu. Zatem które produkty pomagają w powrocie do zdrowia? Zapraszamy do lektury.

Czytaj więcej
BIEGANIE: SPOSÓB NA ZDROWIE I SZCZĘŚCIE

BIEGANIE: SPOSÓB NA ZDROWIE I SZCZĘŚCIE

Jak zacząć biegać? Takie pytanie stawia sobie na początku wielu entuzjastów tej dyscypliny. Poniższy artykuł przedstawia korzyści wynikające z regularnej aktywności fizycznej, jaką jest bieganie.Sport to konieczny element do utrzymania zdrowia. Każdy wie, że bieganie to świetny sposób na kształtowanie sylwetki, ale nie wszyscy wiedzą, że dodatkowo może zapobiec otyłości, cukrzycy typu 2, chorobom serca, wysokiemu ciśnieniu, a nawet udarowi. Co więcej – naukowcy odkryli, że ten rodzaj aktywności poprawia jakość życia emocjonalnego, a nawet może wydłużyć życie.

Czytaj więcej